maandag 26 maart 2012

Klussen,klussen,klussen.

Zo, temperaturen schieten ophoog en nu kunnen we weer aan de slag.

De afsluiters een beurt gegeven: De pluggen eruit checken op putcorrosie en even een een watervast schuurpapiertje erover alvorens deze terug te zetten met een verse laag watervast vet.
De watersportwinkel had geen blakesvet maar schoefas vet zou prima moeten werken..





De koude plaat in de koelkist gemonteerd. Hiervoor heb ik een gat moeten maken in het tussenschot omdat de verdamper reeds aan de compressor zat. Hij paste goed en heb deze gelijk maar vastgezet met 4 rvs schroeven. Nu alleen nog het gat dichten aanvoerbuis afwerken zodat aanrechtblad erop kan.




De compressor krijgt een mooi plekje boven de brandstof tank op een ingelamineerd plankje. Daar staat hij niemand in de weg en de tank kan alsnog verwijderd worden mocht dat nodig zijn.
Op de  JR werf staat de compressor tegen het kajuitschot op dezelfde hoogte, even kijken hoe effectief hij koelt anders verhuisd deze naar een lager en koelere omgeving.



De voetplaat voor de gusher voetpomp in de combuis is ook gereed.Verder veel schuurwerk aan het onderwaterschip gehad en dan kan volgende week de boot een verse laag anti-fauling krijgen.

















Geen opmerkingen: